You are here
3 hlavní zásady, které vám pomůžou nepřibrat  

3 hlavní zásady, které vám pomůžou nepřibrat

Nenechte si od Ježíška nadělit kila navíc. Vánoce si můžete užít stejně jako každý jiný a přitom nenabrat váhu, kterou byste po svátcích museli zase složitě shazovat. Stačí dodržovat základní zásady, které vám pomohou udržet si formu i během vánočních svátků, které není pro hubnutí zrovna ideálním obdobím.

Vyvážená strava je základ

I pro vánoční svátky platí pravidlo častých malých porcí stejně jako kdykoliv během roku, pokud nechcete zbytečně přibírat. To nejhorší, co může být, je přejídat se nebo naopak hladovět. Obě varianty škodí nejen vašemu zdraví ale především váze vašeho těla. Energetickou hodnotu příjmu potravy byste měli držet na stejné úrovni jako v běžné všední dny. O Vánocích je velmi těžké odolávat různým lákadlům, které nám voní přímo pod nosem. Zde pomůže jedině pevná vůle a uvědomění, že za několik dní stravování bez pravidel můžete nabrat pěkných pár kilo navíc.

Příjemné alternativy zpestří vánoční menu

Je jasné, že pokud napečete tuny cukroví nebo nakoupíte spoustu dobrého jídla, bude odolávání těžší a pevná vůle bude kolísat. V takovém případě se připravte raději předem a zkuste nakoupit více ovoce než sladkých rolád. Během vánočních svátků se můžete rozmazlit i ananasem, granátovým jablkem, kiwi nebo mandarinkami a bez pocitu hladu tak nejen zabránit nárůstu váhy, ale ještě do svého těla dostat řadu důležitých vitamínů. Bílou veku na chlebíčky je možné zase nahradit celozrnným pečivem a tučné saláty vyměnit za tvarohový sýr a zeleninu na zdobení. Místo cukroví s máslovým krémem zase můžete vyzkoušet pudinkové, želatinové nebo tvarohové zákusky.

Pohybem nikdy nic nezkazíte

Pokud jste již vyřešili otázku svého vánočního jídelníčku, přichází na řadu pohyb, který vám účinně pomůže v boji proti nadváze, pokud se alespoň hodinu denně budete věnovat nějaké sportovní činnosti. A nenechte si namluvit, že je to během Vánoc nemožní. Například při odhazování sněhu shodíte za hodinu až 2500 kJ, při hodinové procházce po okolí dalších 840 kJ a pokud plánujete vyrazit s rodinou na zasněžený svah nebo zamrzlý rybník, můžete za hodinu zábavy spálit dalších 2000 kJ. Nezní to tak špatně, že? Pokud se vám však nepodaří těchto zásad držet a víte to už předem, napište si pro jistotu Ježíškovi o permanentku do fitness.

Related posts