Rodina 

Co je hlavičkový papír a co by měl obsahovat?

Chcete, aby vaše firma budila u ostatních co nejprofesionálnější dojem? Pak nesmíte vypadnout z role ani v rámci komunikace s klienty, obchodními partnery či institucemi. Jak toho ale dosáhnout? Pořiďte si hlavičkový papír, který dá všem jasně najevo, že si nedopisují s žádnými žabaři, ale naopak mají co do činění s úspěšnou a seriózní společností nebo podnikatelem.

Hlavičkový papír můžete využít při mnoha příležitostech. Například při komunikaci s úřady, klienty, obchodními partnery či důležitými institucemi. Dále také v rámci produktových dokumentů, manuálů, tabulek, ceníků, smluv, faktur nebo nabídek. Pokud si hodláte v blízké době nechávat tisknout nový hlavičkový papír, možná by se vám mohlo hodit pár tipů, jak by vlastně měl vypadat. Ať už se změnily některé z uvedených údajů, či prostě jen cítíte, že je potřeba jej osvěžit, nebo jde o vůbec první hlavičkový papír vaší firmy,

Vzhled a obsah hlavičkového papíru vypoví o firmě mnohé

Hlavičkový papír je poměrně zásadní nástroj v rámci komunikace firmy s okolním světem. Prezentuje totiž vaši společnost v mnoha důležitých situacích, a tak by měl vzbuzovat a zanechávat dobrý dojem. Jak obsahem, tak tím, jak působí pro oko. Informační obsah by měl být stručný, ale zároveň je potřeba, aby obsahoval veškeré náležitosti, které o vás jeho adresát může chtít vědět.

Jde samozřejmě o celý název společnosti či jméno fyzické osoby i s případnými tituly a oblast, v níž podniká. Připojte také adresu společnosti, její logo a kontaktní informace, zejména pak telefonní čísla, fax a adresu pro e-mailovou komunikaci. Dále se sluší na hlavičkový papír uvádět adresu webových stránek společnosti a samozřejmě také zápis do obchodního rejstříku, IČO a DIČ. O tom, že jde o seriózní společnost, totiž klienty snadno přesvědčíte tím, že jim veškeré potřebné údaje o sobě naservírujete přímo pod nos.

Jaké jsou možnosti při tvorbě hlavičkového papíru?

Standardní provedení hlavičkového papíru je barevné a papír je potištěn z jedné strany takzvanou ofsetovou technikou. Gramáž a druh použitého papíru se samozřejmě liší v závislosti na rozpočtu a dalších požadavcích zadavatele. Obvykle ale jde o papír běžné gramáže i rozměru, tedy devadesát nebo sto dvacet gramů na jeden metr čtvereční a formát A5 nebo A4. Specializované tiskárny jsou ale schopny vytvořit opravdu téměř cokoliv, na co si jen klient vzpomene.

Papír bez dírkování nebo s volitelným množstvím otvorů v různých průměrech, možnosti doříznutí či větší počet vzorů v rámci jednoho hlavičkového papíru také samozřejmě nejsou žádným problémem. Je možné mít více druhů hlavičkového papíru v závislosti na účelu jeho použití. Pro obchodního partnera či instituce můžete použít jiný než například pro komunikaci s klientem. Veškeré druhy, kterými vaše firma disponuje, by ale měly mít jednotné a nezaměnitelné grafické prvky. Pokud je vaše logo či grafické zpracování, které jste si pro firemní papíry vybrali, barevně složitější, rozhodně je třeba vybrat si ke spolupráci profesionální tiskárnu. To proto, aby byla kvalita i pestrost barev co nejlepší.

Related posts