You are here
Usušte si zdraví do zásoby   

Usušte si zdraví do zásoby

Prázdniny jsou v plném proudu, čekají nás kromě práce také cesty na chaty a chalupy, k babičkám a dědečkům a také na výlety. A sezóna ovoce, zeleniny a hub, které však následně musíme zpracovat.

Vitamíny jsou zdravé

Sehnat v zimě chutné jahody nebo voňavé meruňky bývá často problém. Na pultech obchodů je sice nabízejí, ale za velmi vysoké ceny a po koupi zjistíme, že navíc i bez chuti. Ovoce dovážené přes půlku světa se sklízí ne úplně zralé, a tak jeho chuť a vůně nejsou nic moc. O to víc si užíváme, když u nás začne ovoce dozrávat a ze svých zahrádek i farmářských trhů či od známých máme možnost získat ovoce a zeleninu, které chutnají tak, jak mají. Ještě čerstvé jsou samozřejmě nejlepší, ať už samotné nebo jako součást různých smoothie, zmrzlin a přesnídávek. Když je ho ale moc, potřebujeme najít způsob, jak co nejvíce chuti a vůně uchovat na později.

Více možností

Velmi oblíbené je samozřejmě uchování v mrazáku, kdy potřebné množství ovoce zmrazíme a necháme rozmrazit až ve chvíli, kdy pro něj máme využití. S houbami už je to složitější, ty musíme nejdříve povařit a přeci jen už pak nechutnají tak dobře a u zeleniny musíme přemýšlet, které druhy se do mrazáku hodí. Zavařování je také jednou z možností, nehodí se ale pro každý druh a navíc může změnit chuť. Oblíbenou možností je tak i sušení různých typů ovoce i zeleniny. Velkým pomocníkem je sušička ovoce a potravin, která umí na pěti patrech (s možností rozšířit na sedm) usušit cokoli, co jí dáte za úkol, v teplotním rozsahu 40 až 70 stupňů. Oceníte i vypínač se světelnou signalizací a nízkou spotřebu elektrické energie.

Houby, ovoce, zeleninu a další potraviny stačí nakrájet na plátky, vyskládat na mřížku a sušička se postará o vše ostatní. Mřížky se automaticky otáčí a teplotu si můžete nastavit pro co nejlepší výsledek. Sušené potraviny pak uchovávejte ideálně v uzavíratelných sklenicích, aby opět nenasákly vzdušnou vlhkost.

Sušit nemusíte jen houby, ale také rybíz, rajčata, banány nebo borůvky. Stále chutné jsou křížaly z plátků jablek či hrušek a cuketa nebo mrkev jsou vynikající jako zdravé chipsy na mlsání třeba k večerní televizi. Usušit můžete téměř vše a kdykoli si tak pochutnat.

Related posts